Home | Looking for something? Sign In | New here? Sign Up | Log out

вторник, 14 юли 2009 г.

Нешка Робева за Ванга (част от интервю)

вторник, 14 юли 2009 г.

- Бяхте много близка с Ванга. През август ще се навършат 12 години от смъртта й. Кое от Ванга най-много ви липсваше през тези 12 години?

- Тя ми липсва.

И опората, която ми даваше

- Какъв трябваше да е човек, за да го допусне Ванга в приятелския си кръг?

- Не зная. Винаги съм се смятала за недостойна. И сега не мога да кажа: „Тя ми беше приятелка“. За мен леля Ванга бе и ще остане Учител. Светица! Дар от Бога за България и българите. Ние просто не я заслужавахме.

- Кога за последен път видяхте Ванга жива? Какво ви каза тя тогава?

- Преди да замина за Олимпиадата в Атланта. Бяхме трима. Тя просто простена: „Милите ми приятели, на кого ви оставям?“ Когато се върнах от олимпиадата, вече беше в болницата. Казаха ми, че питала за мен. Щом влязох, пак простена: „А, Нешка“. През нощта почина.

- Ванга правеше ли ви предсказания? Всички ли се сбъдваха?

- Всичко, което ми е казала, се е сбъднало, по-рано или по-късно.

- Злите езици твърдят, че вие сте изрисувана в храма на Ванга в Рупите от Светлин Русев. Възмущават ли ви подобни обвинения?

- Не само злите езици. Говорят го много хора. Някои от близките на леля Ванга упорито го разпространяваха този слух по различни причини. Впрочем в един образ, създаден от творец, всеки вижда това, което иска да види, или онова, което му внушават, че трябва да види. Светът спори за Джокондата и не е учудващо, че тук бабите спорят за иконите в църквата. Ако решат, че има прераждане, току-виж ме видели и в Боянската църква.

- А възмущават ли ви клюките и слуховете, които ви свързват със Светлин Русев? Ако не ви възмущават, разстройват ли ви?

- Нито ме възмущават, нито ме разстройват, нито ме интересуват.

- Какви точно са отношенията ви със Светлин? Кога и как се запознахте, от колко време сте близки?

- Когато трябваше да нарисува портрета ми, но не за църквата, а за конкурса преди олимпиадата през 1988 г. Ценя таланта, интелекта и гражданската позиция на Светлин.

0 коментара:

Публикуване на коментар